Pihenés

Bizonyos életviteli változások stresszt okozhatnak – és várandósság ilyen változás. a legtöbb várandós nőnek időről időre aggodalmai merülnek fel a magzattal vagy anyai képességeivel kapcsolatban – mindez normális reakció. Felléphetnek azonban egyéb problémák is, például stresszhelyzet a munkahelyen, időhiány, anyagi problémák, stb.

Amennyiben komoly problémáid vannak, ill. túl sok stressznek vagy kitéve kérd meg orvosodat, hogy javasoljon egy tanácsadót vagy pszichoterapeutát! a relaxáció megtanulása az egyik leghatásosabb módja a testi-lelki egyensúly kialakításának és a stressz kezelésének.

Kikapcsolódás

Meg kell tanulnod kiegyensúlyozott életet élni a mindennapokban. Ehhez olyan programra van szükséged, amely magába foglalja a rendszeres testedzést, a rendszeres és kielégítő étkezést, a megfelelő mértékű alvást és pihenést.

A kikapcsolódás az egyik legegyszerűbb módja a relaxációnak. Ezek a tevékenységek mind segítenek neked abban, hogy kizárd a stresszt az életedből. Ilyen például a hosszú séta, az úszás, mozi, színház, hangverseny vagy otthoni zenehallgatás fürdőzés közben.

Ajánlott egyszerű lazító gyakorlat

Teremts a gyakorlathoz nyugodt körülményeket! (csend vagy halk zene, friss levegő, megfelelő hőmérséklet, kényelmes testhelyzet) és szánj rá legalább 20-30 percet! Végezheted naponta többször és elalvás előtt is!

Javasolt testhelyzetek pihenéshez, lazításhoz:

  1. 1.Helyezkedj el egy kényelmes székben, lábaidat tedd egymás mellé talpra, engedd lazán szétnyílni térdeidet! a várandósság utolsó harmadában, ha teheted mindig polcold fel a lábaidat a jobb vérkeringés segítése érdekében. Kezeidet tedd az öledbe, és öleld meg a hasad!
  2. 2.Ha megteheted, feküdj le egy kényelmes helyre, az oldaladra. Lábaidat hajlítsd be térdben és tegyél a két térd közé egy plédet vagy keményebb párnát. Fejed alá tegyél egy kispárnát vagy az egyik karodat.
 

Lazítás:

  • Ereszd le a vállaidat, enged el az állkapcsodat és a nyelvedet a szádban!
  • Hagyd a szemeidet lecsukódni, addig is nézz egy pontot magad előtt kitartóan!
  • Engedd el erőtlenül a karjaidat, lábaidat, majd az egész testedet, mintha nagyon fáradtnak, nehéznek éreznéd őket! Jól esik így pihenni, add át magad ennek az érzésnek! Szinte úgy érzed meg sem bírsz mozdulni.
 

Lazító légzés:

  • Csukott szájjal orron át vegyél lassan, mélyen levegőt, míg a tüdeje megtelik levegővel és ameddig ez nem okoz feszülést.
  • Ha már nem kívánod tovább belélegezni, akkor ugyanolyan lassan engedd ki a levegőt az ajkaid között, mintha finoman fújnál valamit.
  • Mindezt addig folytasd, míg teljesen kipihentnek érzed magad!
  • Visszatérés, ébredés: ha befejezted a lazító gyakorlatokat, sóhajts nagyot, nyújts ki a kezeidet, lábaidat (sarokkal) és nyisd ki a szemeid! Lassan kelj fel!
  • Ha azért végezted a lazítást, hogy könnyebben aludj, engedd meg, hogy ez bármikor megtörténjen!

(forrás: felicitas.hu)